Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

WSPARCIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W GMINIE KOLONOWSKIE

 

przedszkole projekt.jpeg

 

Trwa rekrutacja do projektu Wsparcie edukacji przedszkolnej w gminie Kolonowskie

#FunduszeEuropejskie

Publiczne Przedszkole nr 1 w Kolonowskiem uczestniczy w projekcie pn. Wsparcie edukacji przedszkolnej w Gminie Kolonowskie - FEOP.05.06-IP.02-0015/23. Projekt realizowany jest przez Gminę Kolonowskie w ramach Priorytetu FEOP.05 Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukacji; Działanie FEOP 05.06 Edukacja przedszkolna.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021-2027.

 

Rekrutacja do projektu prowadzona jest w okresie listopad 2024 – grudzień 2024. Zakładamy możliwość przystąpienia dzieci do projektu również w trakcie roku szkolnego. Dokumenty dotyczące rekrutacji dostępne są w przedszkolu, w biurze projektu oraz są dostępne do pobrania na stronie placówki pod artykułem.

 

Projekt pn. Wsparcie edukacji przedszkolnej w Gminie Kolonowskie dotyczy realizacji zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym z OWP, dla których organem prowadzącym jest  Gmina Kolonowskie oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli/nauczycielek pracujących w OWP.

 

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w dwóch placówkach wychowania przedszkolnego oraz w trzech oddziałach przedszkolnych funkcjonujących przy Szkołach Podstawowych prowadzonych przez gminę Kolonowskie do VI 2026 r. poprzez realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe i transferowalne niezbędne na rynku pracy, dodatkowych zajęć specjalistycznych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, doskonalenie umiejętności
i kompetencji nauczycielek wychowania przedszkolnego, głównie w zakresie pedagogiki specjalnej. Osiągnięciu celu głównego służyć będzie również realizacja zajęć w miejscach edukacji bezpośredniej łącząca elementy poznawcze z elementami preorientacji zawodowej oraz współpraca ze specjalistami oraz innymi placówkami w zakresie integracji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dostosowania placówek do potrzeb dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

W ramach Projektu w Publicznym Przedszkolu nr 1 w Kolonowskiem oferowane są następujące formy wsparcia:

  1. Zajęcia z robotyki
  2. zajęcia  muzyczno-ruchowe z kodowaniem
  3. zajęcia Mały programista
  4. zajęcia Kodowanie w przedszkolu
  5. Zajęcia z logorytmiki
  6. Warsztaty "Moje emocje"
  7. Spotkania z teatrem- warsztaty teatralne
  8. zajęcia  logopedyczne
  9. zajęcia stymulujące rozwój ruchowy

 

 

 

MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z USŁUG DOSTĘPOWYCH

Specjalne potrzeby uczestników/czek projektu (możliwość zaznaczenia odpowiedzi TAK/NIE na deklaracji uczestnictwa w projekcie):

  1. Tłumacz języka migowego
  2. Asystent osoby z niepełnosprawnością
  3. Konieczność korzystania z pętli indukcyjnej
  4. Inne

 

OPIS DOSTĘPNOŚCI BIURA PROJEKTU

Z wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych do drzwi wejściowych do urzędu prowadzi zadaszony podjazd o szerokości 130 cm dla osób mających problemy z poruszaniem się. Drzwi wejściowe do urzędu mają szerokość 110 cm. Przy drzwiach zamontowany jest przycisk dzwonka, przy pomocy którego osoba mająca problemy z poruszaniem się może przywołać pracownika urzędu w celu udzielenia jej pomocy. Przy drzwiach do urzędu zamontowany jest przycisk videofonu umożliwiający skontaktowanie się osoby mającej problem z poruszaniem się z pracownikiem sekretariatu celem przywołania pracownika urzędu odpowiedzialnego za załatwienie sprawy.

Dostępność biura projektu Beneficjent zapewnia w holu na parterze, gdzie znajduje się stolik do obsługi interesantów ze specjalnymi potrzebami. Biuro oznakowane zostanie informacją z czytelnym tekstem.

Do pobrania:

PDFREGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA.pdf (219,11KB)
PDFDeklaracja uczest w pr_PP1.pdf (239,59KB)
PDFOświadczenie uczestnika projektu.pdf (171,15KB)